Napełnianie opon pianką, masą poliuretanową Durofill oraz Softfill - JANTECH

Napełnianie opon pianką, masą poliuretanową

Oferujemy Państwu napełnianie kół jezdnych pojazdów roboczych specjalną masą poliuretanową Durofill oraz Softfill.

Jest to niemiecka technologia napełniania kół poliuretanem. Tworzywem jest substancja niezmieniająca parametrów i nieulegająca procesom starzenia. Opona napełniona poliuretanem może być używana do zniszczenia bieżnika lub rozerwania na odcinku co najmniej 20 cm. Okres użytkowania nie jest ograniczony, ponieważ czas nie ma wpływu na zmianę własności elastycznych tworzywa. Tworzywo to gwarantuje parametry identyczne ja w przypadku tradycyjnego zestawu – opona – dętka – sprężone powietrze.

Wypełnienie opon pianką posiada wszelkie wymagane atesty łącznie z dopuszczeniem do stosowania w armiach NATO. Jest ono między innymi stosowane przez armię niemiecką. Wykorzystanie tej technologii przynosi wymierne korzyści.

Najważniejsze z nich to:

  • dwukrotne wydłużenie okresu użytkowania opony
  • brak przestojów urządzeń transportowych z powodu defektu ogumienia
  • ochrona zawieszenia pojazdu
  • podniesienie komfortu obsługi

Wypełnienie stosowane jest między innymi w:

  • górnictwie odkrywkowym
  • kamieniołomach
  • przemyśle metalowym
  • składnicach złomu
  • lotniskach
  • portach
  • rolnictwie
  • leśnictwie
  • wysypiskach śmieci
  • hutnictwie
  • transporcie ciężkim

Charakterystyka elastyczności
Charakterystyka elastyczności - wykres
Porównanie sprężystości
Porównanie sprężystości - wykres

Opona napełniona tworzywem
Opona napełniona tworzywem - przekrój
Opona klasyczna
Opona klasyczna - przekrój

Parametry wypełnień
DUROFILL
Twardość wypełnienia DIN 53505 SHORE (A) 26-30
Rozciągliwość DIN 53504 kN/m2 1200-1400
Sprężystość DIN 53504 % 300-350
Rozciągliwość dla 100% naprężenia kN/m2 605-645
Wytrzymałość na rozrywanie kN/m2 4,4 – 4,9
SOFTFILL
Twardość wypełnienia DIN 53505 SHORE (A) 9-10
Rozciągliwość DIN 53504 kN/m2 810-850
Sprężystość DIN 53504 % 500-600
Rozciągliwość dla 100% naprężenia kN/m2 430-450
Wytrzymałość na rozrywanie kN/m2 2,8 – 3,0


Rozwiązanie to jest stosowane w pojazdach roboczych, których prędkość maksymalna nie przekracza 80 km/h.