Oferujemy Państwu napełnianie kół jezdnych pojazdów roboczych specjalną masą poliuretanową Durofill oraz Softfill.
Jest to niemiecka technologia napełniania kół poliuretanem. Tworzywem jest substancja niezmieniająca parametrów i nieulegająca procesom starzenia. Opona napełniona poliuretanem może być używana do zniszczenia bieżnika lub rozerwania na odcinku co najmniej 20 cm. Okres użytkowania nie jest ograniczony, ponieważ czas nie ma wpływu na zmianę własności elastycznych tworzywa. Tworzywo to gwarantuje parametry identyczne ja w przypadku tradycyjnego zestawu – opona – dętka – sprężone powietrze.
Wypełnienie opon pianką posiada wszelkie wymagane atesty łącznie z dopuszczeniem do stosowania w armiach NATO. Jest ono między innymi stosowane przez armię niemiecką. Wykorzystanie tej technologii przynosi wymierne korzyści.
Najważniejsze z nich to:
- dwukrotne wydłużenie okresu użytkowania opony
- brak przestojów urządzeń transportowych z powodu defektu ogumienia
- ochrona zawieszenia pojazdu
- podniesienie komfortu obsługi
Wypełnienie stosowane jest między innymi w:
- górnictwie odkrywkowym
- kamieniołomach
- przemyśle metalowym
- składnicach złomu
- lotniskach
- portach
- rolnictwie
- leśnictwie
- wysypiskach śmieci
- hutnictwie
- transporcie ciężkim

Porównanie sprężystości


Opona klasyczna

Parametry wypełnień | ||
DUROFILL | ||
Twardość wypełnienia DIN 53505 | SHORE (A) | 26-30 |
Rozciągliwość DIN 53504 | kN/m2 | 1200-1400 |
Sprężystość DIN 53504 | % | 300-350 |
Rozciągliwość dla 100% naprężenia | kN/m2 | 605-645 |
Wytrzymałość na rozrywanie | kN/m2 | 4,4 – 4,9 |
SOFTFILL | ||
Twardość wypełnienia DIN 53505 | SHORE (A) | 9-10 |
Rozciągliwość DIN 53504 | kN/m2 | 810-850 |
Sprężystość DIN 53504 | % | 500-600 |
Rozciągliwość dla 100% naprężenia | kN/m2 | 430-450 |
Wytrzymałość na rozrywanie | kN/m2 | 2,8 – 3,0 |
Rozwiązanie to jest stosowane w pojazdach roboczych, których prędkość maksymalna nie przekracza 80 km/h.