Oferujemy Państwu napełnianie kół jezdnych pojazdów roboczych specjalną masą poliuretanową Durofill oraz Softfill.
Jest to niemiecka technologia napełniania kół poliuretanem. Tworzywem jest substancja niezmieniająca parametrów i nieulegająca procesom starzenia. Opona napełniona poliuretanem może być używana do zniszczenia bieżnika lub rozerwania na odcinku co najmniej 20 cm. Okres użytkowania nie jest ograniczony, ponieważ czas nie ma wpływu na zmianę własności elastycznych tworzywa. Tworzywo to gwarantuje parametry identyczne ja w przypadku tradycyjnego zestawu – opona – dętka – sprężone powietrze.
Wypełnienie opon pianką posiada wszelkie wymagane atesty łącznie z dopuszczeniem do stosowania w armiach NATO. Jest ono między innymi stosowane przez armię niemiecką. Wykorzystanie tej technologii przynosi wymierne korzyści.
Najważniejsze z nich to:
- dwukrotne wydłużenie okresu użytkowania opony
- brak przestojów urządzeń transportowych z powodu defektu ogumienia
- ochrona zawieszenia pojazdu
- podniesienie komfortu obsługi
Wypełnienie stosowane jest między innymi w:
- górnictwie odkrywkowym
- kamieniołomach
- przemyśle metalowym
- składnicach złomu
- lotniskach
- portach
- rolnictwie
- leśnictwie
- wysypiskach śmieci
- hutnictwie
- transporcie ciężkim
Z czego składa się pianka do opon?
Proponowane przez nas rozwiązanie jest szeroko stosowane dzięki licznym zaletom. Nie byłoby to możliwe bez odpowiednich środków. Pianka powstaje poprzez połączenie dwóch specjalistycznych płynów. W efekcie powstaje reakcja chemiczna, którą stymuluje się przy użyciu sterowanej komputerem maszyny. Dzięki temu koła poliuretanowe zyskują pożądane właściwości. To właśnie one odpowiadają za niezwykłą popularność wypełnienia.
Na czym polega wypełnianie opony pianką?
Pianki nie da się zaaplikować przy użyciu domowych metod. Niezbędna jest do tego maszyna, która wstrzykuje mieszkankę pod właściwym ciśnieniem. Wypełnienie opony pianką wymaga też stworzenia niewielkiego otworu odpowietrzającego, a także pozostawienia ogumienia w optymalnej temperaturze (25ºC) przez maksymalnie 48 godzin. W ten sposób wypełnienie utwardza się, co pozwala na swobodną eksploatację koła w normalnych warunkach.
Wycena zlecenia odbywa się na podstawie zużytej pianki poliuretanowej. Można więc być pewnym, że płaci się wyłącznie za to, co jest niezbędne do uzyskania zadowalającego efektu.
Porównanie sprężystości
Opona klasyczna
Parametry wypełnień | ||
DUROFILL | ||
Twardość wypełnienia DIN 53505 | SHORE (A) | 26-30 |
Rozciągliwość DIN 53504 | kN/m2 | 1200-1400 |
Sprężystość DIN 53504 | % | 300-350 |
Rozciągliwość dla 100% naprężenia | kN/m2 | 605-645 |
Wytrzymałość na rozrywanie | kN/m2 | 4,4 – 4,9 |
SOFTFILL | ||
Twardość wypełnienia DIN 53505 | SHORE (A) | 9-10 |
Rozciągliwość DIN 53504 | kN/m2 | 810-850 |
Sprężystość DIN 53504 | % | 500-600 |
Rozciągliwość dla 100% naprężenia | kN/m2 | 430-450 |
Wytrzymałość na rozrywanie | kN/m2 | 2,8 – 3,0 |
Rozwiązanie to jest stosowane w pojazdach roboczych, których prędkość maksymalna nie przekracza 80 km/h.