Opony do maszyn budowlanych. Parametry opon do ładowarek | Jantech

Parametry opon Blackhoe, SKS, Grader, Compactor, MPT-DUMPER

Opony do ładowarek i koparko-ładowarek

Jednym z najważniejszych, może nawet najważniejszym czynnikiem decydującym o ekonomicznej i bezpiecznej eksploatacji maszyn budowlanych jest optymalny dobór ogumienia. Zakres prac wykonywanych przez te maszyny jest bardzo szeroki i wymaga zastosowania w nich opon o zupełnie różnej charakterystyce, dlatego dobierzmy właściwie odpowiednie ogumienia na dane warunki, a poza swoją podstawową funkcją pomoże nam ono również ograniczyć wydatki związane z przestojami maszyn, defektami opon, przy zachowaniu doskonałej trakcji i utrzymaniu wyjątkowej stabilności bocznej.

Z kolei w rolnictwie, robotach publicznych, pracach ziemnych i wykopaliskowych zastosowanie mają opony wielozadaniowe.

W naszej ofercie znajdziecie Państwo bardzo bogaty wachlarz asortymentu ogumienia przemysłowego, a nasza pomoc we właściwym doborze i dopasowaniu ogumienia do Państwa warunków pracy, zwiększy efektywność pracy przy zachowaniu ciągłości eksploatacji i wyjątkowej redukcji kosztów.

Koparko-ładowarki wykorzystywane są w szerokim aspekcie zastosowania od prac typowych dla rolnictwa oraz specjalistycznych robót budowlanych w inżynierii wodnej i lądowej. Odpowiednia opona zmienia wszystko, są opony, które posiadają wyjątkową odporność na przebicia, inne mogą pochwalić się wyjątkowym uciągiem a inne znowu komfortem prowadzenia.

Koparki kołowe, te maszyny wykonują prace specjalistyczne na budowach jak i przy wyburzaniu oraz recyklingu. Dla nich możemy znaleźć szereg różnych typów ogumienia od opon bezdętkowych, opon typowych dwudziesto calowych montowanych bliźniaczo jak i pojedynczych szerokich kół.

SKID STEER (Bobcat) to małe i zwrotne ładowarki kołowe. Coraz częściej używane na placach budów przy recyklingu, wyburzeniach, sprzątaniu. Wykorzystywane są również do prac w rolnictwie oraz do zadań wykonywanych w parkach i ogrodach.

Równiarki służą do takich prac jak budowa dróg i poźniejsze utrzymanie ich w odpowiedniej kondycji, profilowanie nasypów oraz regulowanie warstw podłoża (roboty ziemne lub budowlane). Aby zachowana została wydajność tych pojazdów muszą one zostać wyposażone w opony perfekcyjnie dostosowane do wykonywanych przez nie robót. Każdy nasz klient z pewnością znajdzie rozwiązanie umożliwiające zmniejszenie kosztów eksploatacji.

Walce te cięzkie maszyny wykorzystywane są głównie do prac przygotowawczych lub wykończeniowych wykonywanych przede wszystkim w ramach robót publicznych. Ubijanie (zagęszczanie) gleby czy też podsypek lub asfaltu polega głównie na wyrównywaniu tych materiałów lub, w przypadku prac wykończeniowych układaniu asfaltowej nawierzchni dróg. Opony walców są wystawione na działanie dużych obciążeń i wysokiej temperatury materiału głównie mieszanek asfaltowych.

Ładowarki kompaktowe pracują na węzłach betoniarskich, placach nudów, oraz wszelkiego rodzaju składach z materiałami sypkimi czy węglem. Dzięki optymalnym wymiarom ładowarki te doskonale sprawdzają się w użytkowaniu. Jeżeli szukasz odpowiedniej opony, zapytaj pomożemy Ci, tak dobrać by maszyna pracowała dla Ciebie efektywnej.

Ładowarki teleskopowe, w tych maszynach opona ma szczególne znaczenie. Coraz częściej telehandlery stosowane są w rolnictwie i budownictwie gdzie niejednokrotnie brak tego urządzenia wręcz uniemożliwia funkcjonowanie biznesu. Wysokość załadunku oraz ryzyko związane z awarią ogumienia skłania do głębokiej analizy przed zakupem opony.


Parametry opon Blackhoe

Lp. Oznaczenie opony Bieżnik Liczba PR Felga (4) Zastosowanie
(2)
Dętka  Indeks
prędkości
Maksymalne
ciąnienie
[kPa] (1),(3)
Max. wymiary opony (+/- 2%) Dopuszczalne obciążenie opony [kg] 
Przy maksymalnej prędkości roboczej
Rozmiar Typ Typ Rodzaj Zalecana Dopuszczana Szerokość [mm] średnica zewn. [mm] 0 km/h 5
km/h
10 km/h 15 km/h 25 km/h 40 km/h 50 km/h
1 11L-15SL  IMP MR F3 8 8LB-15 10LB-15   TBLS A 8 250 305 847   1325   1150  
2 11L-15SL IMP MR F3 10 8LB-15 10LB-15   TBLS A 8 300 305 847   1520   1320  
3 11L-16SL IMP MR F3 10 8LB-16 W8L,10LB,W10L-16   TBLS A 8 300 305 873   1565   1360  
4 11L-16SL IMP MR F3 12 8LB-16 W8L,10LB,W10L-16   TBLS A 8 360 305 873   1790   1555  
5 14.5/75-16.1SL AGRI MR F3 10 16,1XW 11C   TBLS A 8 280 373 940 4350 2420 (5) 2175 1855 1450  
6 10.5/80 – 18 IMP SL R4 10 W9-18 W8-10, 9-18 napęd (6) TBLS A 6 370 288 930 2245   1755 1645 1455 1225  
wolne (7) 370 3220   2515 2360 2085 1755  
7 10.5/80 – 18 IMP SL R4 12 W9-18 W8-10, 9-18 napęd (6) TBLS A 6 440 288 930 1475   1935 1815 1605 1350  
wolne (7) 440 3500   2735 2565 2270 1910  
8 12.5/80 – 18 IMP SL R4 12 W9-18 ‚ 11-18 napęd (6) TBLS A 6 370 322 1014 3055   2385 2240 1980 1665  
wolne (7) 370 4375   3420 3205 2835 2385  
9 14.9 – 24 IND SL R4 8 W13-24 W11-24, W12-24 cykliczne (8) TBLS A 8 210 409 1279 5290 3840 3450 3080 2555 2300 2095
stałe (9) 210 5290 3335 2875 2600 2440 2300 2095
10 14.9 – 24  IND SL R4 12 W13-24 W11-24, W12-24 cykliczne (8) TBLS A 8 290 409 1279 6670 4845 4350 3885 3220 2900 2640
stałe (9) 290 6670 4205 3625 3275 3075 2900 2640
11 16.9 – 24 IND SL R4 10 W15L-24 W14L-24 cykliczne (8) TBLS A 8 220 464 1351 6900 5010 4500 4020 3330 3000 2730
stałe (9) 220 6900 4350 3750 3390 3180 3000 2730
12 16.9 – 24 IND SL R4 12 W15L-24 W14L-24 cykliczne (8) TBLS A 8 260 464 1351 7475 5430 4875 4355 3610 3250 2960
stałe (9) 260 7475 47165 4065 3675 3445 3250 2960
13 17.5L – 24 IND SL R4 8 W15L-24 W14L-24 cykliczne (8) TBLS A 8 170 480 1278 5590 4060 3645 3255 2695 2430 2210
stałe (9) 170 5590 4060 3645 3255 2695 2430 2210
14 17.5L – 24 IND SL R4 10 W15L-24 W14L-24 cykliczne (8) TBLS A 8 220 480 1278 6440 4675 4200 3750 3110 2800 2550
stałe (9) 220 6440 4060 3500 3165 2870 2800 2550
15 19.5L – 24 IND SL R4 10 DW16A-24 W16L-24 cykliczne (8) TBLS A 8 190 535 1356 7075 5135 4615 4120 3415 3075 2800
stałe (9) 190 7075 4460 3845 3475 3260 3075 2800
16 19.5L – 24 IND SL R4 12 DW16A-24 W16L-24 cykliczne (8) TBLS A 8 230 535 1356 7935 5760 5175 4625 3830 3450 3140
stałe (9) 230 7935 5005 4315 3900 3655 3450 3140
17 18.4 – 26 IND SL R4 12 W16L-26 DW16A, W15L-26 cykliczne (8) TBLS A 8 250 505 1523 9200 6680 6000 5360 4440 4000 3640
stałe (9) 250 9200 5800 5000 4520 4240 4000 3640
18 16.9 – 28 IND SL R4 8 W15L-28 W14L-28 cykliczne (8) TBLS A 8 190 464 1452 6670 4845 4350 3885 3220 2900 2640
stałe (9) 190 6670 4205 3625 3275 3075 2900 2640
19 16.9 – 28 IND SL R4 12 W15L-28 W14L-28 cykliczne (8) TBLS A 8 260 464 1452 8165 5930 5325 4755 3940 3550 3230
stałe (9) 260 8165 5150 4440 4010 3765 3550 3230
20 18.4 – 28 IND SL R4 12 W16L-28 W15L-28 cykliczne (8) TBLS A 8 250 504 1500 9490 6890 6190 5530 4580 4125 3755
stałe (9) 250 9490 5980 5155 4660 4375 4125 3755

 

WAŻNE INFORMACJE
(1) Podane maksymalne ciśnienia dla konkretnych rozmiarów i ilości PR są także maksymalnym ciśnieniem przy transporcie kół.
(2) Odnośnie obciążenia i ciśnienia powietrza w oponach montowanych na ciągniki rolnicze – sprawdĽ instrukcje producenta ciągnika lub skonsultuj się z działem technicznym.
(3) Niższe ciśnienia powietrza są dopuszczane przy mniejszych obciążeniach, jednak dla pewności ciągłej pracy opony przy obniżonym ciśnieniu – prosimy o konsultowanie się z działem technicznym.
(4) Wymiary felg są ujednolicone jedynie w zakresie rozmiaru i kształtu.
Należy sprawdzać wartości zalecane (dopuszczane) przez producenta felgi – ciśnienie i obciążenie nawet jeśli opona takie dopuszcza w konkretnym zastosowaniu.
(5) Tylko dla pracy w trybie cyklicznym – nie na zboczach i w dużym przechyle.
(6) Maksymalna nośność opony przy pracy stacjonarnej wynosi 235% podanych obciążeń przy prędkości 40 km/h.
(7) Maksymalna nośność opony montowanej na kołach skrętnych (bez napędu) ciągników wynosi 80% podanych obciążeń dla kół swobodnie toczących się (wolnych kół).
(8) Cykliczny tryb pracy występuje gdy opony pojazdu pustego są obciążone co najwyżej w 60% w stosunku do obciążenia maksymalnego oraz gdy pojazd porusza się w płaskim terenie (nie wyrównanym, naturalnym). Wtedy przyjmuje się, że dopuszczalne maksymalne obciążenie opony przy dystansie z ładunkiem 150 m (w jedną stronę) wynosi jak dla prędkości 5 km/h, zaś dopuszczalne maksymalne obciążenie opony przy dystansie z ładunkiem 600 m (w jedną stronę) wynosi jak dla prędkości 10 km/h Należy stosować takie opony, których parametry (nośność i prędkość) przynajmniej są równe z parametrami pojazdu ( 1/2 maksymalnego obciążenia osi pojazdu i prędkość maksymalna pojazdu).
(9) Stałe obciążenie w normalnej eksploatacji maszyny.

opony do maszyn budowlanych
opony do maszyn budowlanych


Parametry opon MPT-DUMPER

Lp. Oznaczenie opony Bieżnik Felga (1) Dętka Max. wymiary opony [mm] (2) Liczba PR (4) LI Indeks obciążenia(3) Dopuszczalne obciążenia przy wyszczególnionym ciśnieniu powietrza w oponie [kg]
DLA INNYCH POJAZDÓW (5) DLA WÓZKÓW WIDŁOWYCH
   Rozmiar    Typ Typ Rodzaj Zalecana Dopuszczana Szerokość średnica zewn. (+/- 2%) Ciśnienie(6) [kPa] Przy maksymalnej prędkości roboczej Ciśnienie(6) [kPa] Przy V max. 25 km/h
Statyczne 10 km/h 25 km/h 40 km/h 50 km/h Koło nośne Koło skrętne
1 10.5 – 18 MPT 4L 13 9×18 9SDC TBLS/TT 292 927 8*   122 300 3750 2700 2025 1725 1680 350 2700 2250
2 10 126 375 4250 3060 2295 1955 1905 450 3060 2550
3 12.5 – 18 MPT 4L 13 11×18 11SDC/12SDC/12 TBLS/TT 351 1017 10*   128 300 4500 3240 2430 2070 2015 350 3240 2700
4 12 131 350 4875 3510 2635 2245 2185 425 3510 2925
5 10.5 – 20 MPT 4L 13 9×20 9SDC TBLS/TT 292 977 10   128 375 4500 3240 2430 2070 2015 425 3240 2700
6 12.5 – 20 MPT 4L 13 11×20 11SDC/12SDC/12 TBLS/TT 351 1067 12   132 350 5000 3600 2700 2300 2240 425 3600 3000
7 14.5 – 20 MPT 4L 13 11×20 11SDC/12SDC/12 TBLS/TT 383 1124 10*   132 250 5000 3600 2700 2300 2240 300 3600 3000
8 12* 135 300 5450 3925 2945 2505 2440 360 3925 3270
9 14 138 350 5900 4250 3185 2715 2645 425 4250 3540
10 405/70 – 20 (16/70-20) MPT 4L 13 13×20 13SDC TBLS/TT 451 1121 12 150 300 5530 4690 3985 3350 3015 475 6330 5060
138 300 5545 3305 2810 2360 2125  
11 14 154 350 6190 5250 4465 3750 3375 550 7090 5665
142 350 6230 3710 3155 2650 2385  
12 405/70 – 24 (16/70-24) MPT 4L 13 13×24 13SDC TBLS/TT 451 1223 14 157 250 6805 5775 4910 4125 3715 550 7795 6230
145 250 6815 4060 3450 2900 2610  
13 10.0/75-15.3 DUMPER 4L R4 9×15,3   TBLS/TT 277 40 8 119 310 2245 1905 1620 1360 1225 425 1945 1630
106 310 1570 1330 1130 950 855  
14 11.5/85-15.3 DUMPER 4L R4 9×15,3   TBLS/TT 305 891 8* 126 270 2805 2380 2025 1700 1530 375 2430 2040
114 270 1945 1650 1405 1180 1060  
15 10 131 340 3220 2730 2320 1950 1755 475 2790 2340
119 340 2245 1905 1620 1360 1225  

 

WAŻNE INFORMACJE
(1) Wymiary felg są ujednolicone jedynie w zakresie rozmiaru i kształtu.
Należy sprawdzać wartości zalecane (dopuszczane) przez producenta felgi – ciśnienie i obciążenie nawet jeśli opona takie dopuszcza w konkretnym zastosowaniu.
(2) Wymiary podane zostały z uwzględnieniem powiększenia opony w czasie pracy, ale nie powinny być wykorzystywane do celów projektowania prześwitów konstruowanych maszyn.
W sprawie dokładnych wymiarów rzeczywistych i innych danych technicznych prosimy o kontaktowanie się z działem technicznym.
(3) Opony MPT mogą być oznakowane kodem operacyjnym, składającym się z Indeksu obciążenia (LI) i Indeksu prędkości.
(4) * oznacza, że produkt jest w przygotowaniu do produkcji. Przewiduje się dostępność tych produktów w drugim kwartale roku 2003.
(5) Wiele charakterystyk warunków pracy jest dopuszczanych dla takiej samej opony by zaakceptować warunki użytkowania – należy sprawdzić oznaczenie SCC (Znak Charakterystyki Warunków Eksploatacji) na oponie lub skontaktować się z działem technicznym.
Podane ciśnienia i obciążenia w odniesieniu do prędkości uwzględniają jedynie zastosowania przemysłowe, dla prędkości maksymalnej 50 km/h.
Należy stosować takie opony, których parametry (nośność i prędkość) przynajmniej są równe z parametrami pojazdu (1/2 maksymalnego obciążenia osi pojazdu i prędkość maksymalna pojazdu).
(6) Niższe ciśnienia powietrza są dopuszczane przy mniejszych obciążeniach, jednak dla pewności ciągłej pracy opony przy obniżonym ciśnieniu – prosimy o konsultowanie się z działem technicznym.
(7) Podane obciążenia w odniesieniu do prędkości uwzględniają jedynie tryb pracy LLV (Małych Zmian Obciążeń).
Tryb pracy HLV (Dużych Zmian Obciążeń) to taki tryb, w którym obciążenie opony pojazdu załadowanego jest dwu- lub więcej krotnością obciążenia opony pojazdu niezaładowanego.
Dla trybu pracy HLV (Dużych Zmian Obciążeń) mają zastosowanie inne ciśnienia i inne obciążenia – w przypadku takiego trybu pracy prosimy o kontakt z działem technicznym.

opony do maszyn budowlanych

Prosimy o sprawdzanie instrukcji producentów felgi i pierścienia w celu potwierdzenia zgodności dopasowania felgi z pierścieniem do opony,
w szczególności odnośnie kształtu felgi z pierścieniem, nośności felgi i pierścienia oraz maksymalnego ciśnienia powietrza przewidywanego przez producenta felgi z pierścieniem.


Parametry opon SKS

Lp. Rozmiar opony Liczba PR Rodzaj opony / bieżnik Szerokość felgi (1) Dętka Max. wymiary opony gotowej do pracy (2) Ciśnienie w oponie
(+/-15%) [bar]
Dopuszczalne obciążenia(3) [kg]
Solideal Hauler Zalecana Dopuszczana 8 km/h 16 km/h Creep(4) Statyczne 0 km/h
SD SKS Classic SD SKS XTRA HA SKS HA SKZ Lifemaster Szerokość [mm] średnica zewn.
(+/- 2%) [mm]
1 5.70-12 6 A   Z   4.501 5.00JA TBLS 157 585 4.20 660 520 760 1040
2 23×8.5-12 6 A   A   7.001 7.00JA TBLS 231 589 3.50 825 650 950 1300
3 10 A   A   5.90 1110 880 1280 1750
4 12 A   A   7.00 1235 980 1420 1950
5 26×12-12 8 A       10.50 8.50 / 8.50JA TBLS 307 648 3.50 1370 1080 1580 2160
6 10 A       4.50 1630 1290 1870 2580
7 27×10-12 14 A       8.00G TT 275 704 7.00 3545 3215 4080 4115
8 7.00-15 6 A       5.50 6LB TBLS 223 808 4.10 1440 1140 1660 2280
9 27×8.5-15 6 A   A   7.00JA 6.5K / 7J TBLS 231 695 3.50 1030 810 1180 1630
10 8 A       6.5 K 4.10 1110 880 1280 1750
11 27×10.5-15 8     A   8.50 8LB TBLS 259 695 4.10 1160 920 1330 1830
12 31×15.5-15 8 A   A   13.00 13 LB TBLS 391 788 3.10 1690 1340 1940 2670
13 10     A   4.10 1985 1570 2280 3140
14 12     A   5.25 2230 1760 2560 3520
15 10-16.5 (30) 8     A   8.25   TBLS 285 760 4.20 1875 1480 2160 2960
16 10     B   5.25 2140 1690 2460 3380
17 10-16.5 6 A A     8.25   TBLS 285 788 3.15 1590 1260 1830 2510
18 8 A A A A 4.20 1875 1480 2160 2960
19 10 A A A A 5.25 2140 1690 2460 3380
20 31×13-16.5 10     A   9.75   TBLS 353 800 4.90 2435 1920 2800 3850
21 12-16.5 8 A A A   9.75   TBLS 332 848 3.50 2180 1720 2510 3440
22 10 A A A A 4.50 2545 2010 2930 4020
23 12     A A 5.60 2880 2280 3310 4550
24 33×15.5-16.5 12     A   12.00   TBLS 424 838 4.10 2900 2290 3340 4580
25 14     A B 4.90 3150 2490 3620 4980
26 14-17.5 10 A A A B 10.5   TBLS 388 954 3.85 3105 2450 3570 4910
27 12 A A     4.80 3550 2800 4080 5610
28 14     A B 5.60 3875 3060 4460 6120
29 380/65-19.5
(14.5-19.5)
12     B   11.75 12.25 TBLS 431 991 4.20 4170 3290 4800 6590
30 14     Z   5.60 5070 4010 5830 8010
31 16     Z   7.00 6000 4740 6900 9480
32 15-19.5 8     B   11.75 12.25 TBLS 431 1056 2.80 3255 2570 3740 5140
33 10     A   3.50 3745 2960 4310 5920
34 12     A   4.20 4170 3290 4800 6590
35 14     A   5.60 5070 4010 5830 8010
36 16     A   7.00 6000 4740 6900 9480
37 385/65-22.5
(15-22.5)
16     A   11.75 12.25 TBLS 408 1102 7.00 7040 5560 8100 11120
38 20     A   9.00 8325 6580 9570 13150

UWAGA!!!
A Produkt standardowy – dostępny z normalnej produkcji
B Produkt w przygotowaniu – najwcześniej osiągalny na koniec roku 2002
C Produkt tylko na zamówienie

Wszystkie rozmiary dostępne są również w wersji niebrudzącej (białej) oraz w wersji ELCON (przewodzącej prąd) – wyłącznie na indywidualne zamówienie klienta.
TBLS – oznacza oponę bezdętkową.
TT – oznacza oponę dętkową


opony

WAŻNE INFORMACJE
(1) Prosimy o sprawdzanie instrukcji producenta felgi i pierścienia w celu potwierdzenia zgodności dopasowania felgi z pierścieniem do opony, w szczególności odnośnie kształtu felgi i pieścieni, nośności felgi i pierścienia oraz maksymalnego ciśnienia powietrza przewidywanego przez producenta felgi z pierścieniem.
(2) Wymiary podane zostały zgodnie z normami ETRTO lub TRA, gdzie było to możliwe. W sprawie dokładnych wymiarów rzeczywistych prosimy o kontaktowanie się ze służbami technicznymi.
(3) Do użytku w aplikacjach terenowych i na mini-ładowarkach.
(4) Creep (pełzanie) to określenie takiej prędkości, przy której maszyna pokonuje odległość nie większą niż 60 m w czasie 30 minut.

Parametry opon Crane

Lp. Rozmiar opony Liczba PR Dętka Zawór Ochraniacz Szerokość felgi (1) Max. wymiary opony w eksploatacji (+/- 2%) (2) Dopuszczalne obciążenia (3) [kg]
Zalecana Dopuszczana Szerokość [mm] średnica zewn. [mm] Statyczne 0 km/h Creep(4) 8 km/h 10 km/h 25 km/h 45 km/h(5)
1 8.25-20 12 8.25/9.00-20 V 03-02-14 8.25…12.00-20 6.50 7.00 248 985 5555 4660 3315 2865 2365 2115
7,5 bar 7,0 bar 6,5 bar
2 8.25-20 14 8.25/9.00-20 V 03-02-14 8.25…12.00-20 6.50 7.00 248 985 6105 5120 3645 3150 2600 2325
9,0 bar 8,0 bar 7,5 bar
3 9.00-20 14 8.25/9.00-20 V 03-02-14 8.25…12.00-20 7.00 6.50 / 7.50 279 1043 6990 5860 4170 3605 2975 2660
8,5 bar 7,5 bar 7,0 bar
4 10.00-2 16 10.00/11.00-20 V 03-02-14 8.25…12.00-20 7.50 7.0 / 8.0 297 1079 8215 6890 4900 4240 3500 3125
8,5 bar 8,0 bar 7,5 bar
5 11.00-20 16 10.00/11.00-20 V 03-02-14 8.25…12.00-20 8.00 8.50 314 1109 8700 7300 5200 4500 3700 3300
8,5 bar 7,75 bar 7,0 bar

 

WAŻNE INFORMACJE
(1)
  1. Ze względu na duże ciśnienie określone dla tych opon należy sprawdzić dane techniczne przewidziane przez producenta felgi z pierścieniem.
  2. Wymiary felg są ujednolicone przez TRA jedynie w zakresie rozmiaru i kształtu, więc tylko wybrane pary felga-pierścień pasują do siebie, zapewniając możliwość prawidłowego montażu i przylegania opony. Obciążenia, jak i ciśnienie zimnego powietrza stosowane na felgę z pierścieniem nie mogą przekraczać wartości zalecanych (dopuszczanych) przez ich producenta – nawet jeśli opona takie dopuszcza.
  3. śRODKI BEZPIECZEŃSTWA – używaj zawsze właściwie dopasowanych pierścieni, zalecanych przez producenta felgi / pierścienia dla maksymalnych ciśnień. Montaż opony na felgę powinien być prowadzony przez osoby przeszkolone, z użyciem niezbędnych środków bezpieczeństwa / urządzeń zabezpieczających, jak klatka inflacyjna czy zdalne zawory.
    Nadmierne / niedostateczne ciśnienie może prowadzić do awarii opony powodującej nieszczęśliwe wypadki – uszkodzenia ciała.
    Przed demontażem opony – zawsze całkowicie spuść z niej powietrze.
(2) Wymiary podane zostały zgodnie z normami ETRTO lub TRA, gdzie było to możliwe. W sprawie dokładnych wymiarów rzeczywistych prosimy o kontaktowanie się z działem technicznym.
(3)
  1. Należy przestrzegać zalecanych ciśnień w zależności od warunków i prędkości jazdy.
  2. Dla szczególnych warunków pracy – stosuje się czasem podwyższenie ciśnienia zimnego powietrza w nieobciążonej oponie – o maksymalnie 0,75 bar – pod warunkiem, że nie zostanie przekroczone maksymalne ciśnienie przewidziane przez producenta felgi z pierścieniem.
(4) Creep (pełzanie) to określenie takiej prędkości, że maszyna pokonuje odległość nie większą niż 200 m w czasie 30 minut.
(5) Maksymalny czas jazdy 3 godziny, następnie konieczny postój przez przynajmniej 30 minut – w celu ochłodzenia opony.

opony do maszyn budowlanych

Prosimy o sprawdzanie instrukcji producentów felgi i pierścienia w celu potwierdzenia zgodności dopasowania felgi z pierścieniem do opony, w szczególności odnośnie kształtu felgi z pierścieniem, nośności felgi i pierścienia oraz maksymalnego ciśnienia powietrza przewidywanego przez producenta felgi z pierścieniem.


Parametry opon Grader

Lp. Rozmiar opony Liczba PR Bieżnik Dętka Szerokość felgi (1) Max. wymiary opony gotwej do pracy (2) Max.obciążenie przy ciśnieniu powietrza (zimnego) w oponie (100kPa = 1 bar)
Dla pracy w trybie G2: maks. prędkość 40 km/h – symbol prędk.A8 – bez ograniczenia dystansu Dla pracy w trybie L2: maks. prędkość 10km/h – symbol prędk. A2 – dystans do 75 m w jedną stronę
Typ Rodzaj Zalecana Dopuszczana Szerokość [mm] średnica zewn. [+/- 2%] kPa 2,50 3,00 3,25 3,50 4,25 4,50 5,25 5,50 6,00
1 13.00 – 24 TG 12 SL G2 / L2 TBLS 8.00 TG 10.00VA/9.00DC 366 1298 LI 140 143   166 168  
kg 2500 2725   5300 5600  
2 13.00 – 24 TG 14 SL G2 / L2 TBLS 8.00 TG 10.00VA 366 1298 LI 140 143 144   166 168 170  
kg 2500 2725 2800   5300 5600 6000  
3 13.00 – 24 TG 16 SL G2 / L2 TBLS 8.00 TG 10.00VA 366 1298 LI 140 143 144 145 166 168 170 171 173
kg 2500 2725 2800 2900 5300 5600 6000 6150 6500
4 14.00 – 24 TG 12 SL G2 / L2 TBLS 8.00 TG 10.00VA/9.00DC 398 1370 LI 147   172   
kg 3075   6300  
5 14.00 – 24 TG 14 SL G2 / L2 TBLS 8.00 TG 10.00VA 398 1370 LI  
kg  
6 14.00 – 24 TG 16 SL G2 / L2 TBLS 8.00 TG 10.00VA 398 1370 LI 147 151 152 153 172 173 176 177  
kg 3075 3450 3550 3650 6300 6500 7100 7300  

 

WAŻNE INFORMACJE
(1)
  1. Ze względu na duże ciśnienie określone dla tych opon należy sprawdzić dane techniczne przewidziane przez producenta felgi z pierścieniem.
  2. Wymiary felg są ujednolicone przez TRA jedynie w zakresie rozmiaru i kształtu, więc tylko wybrane pary felga-pierścień pasują do siebie, zapewniając możliwość prawidłowego montażu i przylegania opony. Obciążenia, jak i ciśnienie zimnego powietrza stosowane na felgę z pierścieniem nie mogą przekraczać wartości zalecanych (dopuszczanych) przez ich producenta – nawet jeśli opona takie dopuszcza.
  3. ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA – używaj zawsze właściwie dopasowanych pierścieni, zalecanych przez producenta felgi / pierścienia dla maksymalnych ciśnień. Montaż opony na felgę powinien być prowadzony przez osoby przeszkolone, z użyciem niezbędnych środków bezpieczeństwa / urządzeń zabezpieczających, jak klatka inflacyjna czy zdalne zawory.
    Nadmierne / niedostateczne ciśnienie może prowadzić do awarii opony powodującej nieszczęśliwe wypadki – uszkodzenia ciała.
    Przed demontażem opony – zawsze całkowicie spuść z niej powietrze.
(2) Wymiary podane zostały zgodnie z normami ETRTO lub TRA, gdzie było to możliwe. W sprawie dokładnych wymiarów rzeczywistych prosimy o kontaktowanie się z działem technicznym.
(3) Przy pracach naprawczych na drogach utwardzonych stosowane jest – gdy trzeba – podwyższenie ciśnienia o 50% bez zwiększania obciążeń.
(4) Przy pracach na zboczach gór i w rowach oraz przy ekstremalnym wykorzystywaniu sprzętu zaleca się podwyższenie ciśnienia w oponach o 0,7 – 1,0 bar w stosunku do wartości w tabelach.
(5) Zajęcze skoki (bujanie) to naturalne zjawisko przy jeĽdzie równiarkami, występujące przy pewnych, tzw. prędkościach rezonansu.
Najlepsze wyniki jazdy osiąga się poprzez ustawienie ciśnienia (zimnego powietrza) w każdej oponie zgodnie z rzeczywistym obciążeniem danego koła.
Zazwyczaj nominalny rozkład obciążeń na osie wynosi 1/3 masy na przód i 2/3 masy na tył, jednak stosowane narzędzia podwieszone do maszyny mogą znacząco taki rozkład zmienić.

opony
opony

 

Parametry opon Compactor

Lp. Rozmiar opony Liczba PR Dętka Zawór Ochraniacz Szerokość felgi (1) Max. wymiary opony w eksploatacji (+/- 2%) (2) Ciśnienie w oponie (+/-15%) [bar] Dopuszczalne obciążenia (3)[kg]
Zalecana Dopuszczana Szerokość [mm] średnica zewn. [mm] 10 km/h 15 km/h
1 7.50-15 NHS 6 700/750/815-15 TR75A 7.00/7.50/8.25-15 6.00 6.50 232 834 3.5 1730 1385
2 7.50-15 NHS 10* 700/750/815-15 TR75A 7.00/7.50/8.25-15 6.00 6.50 232 834 6 2280 1824
3 7.50-15 NHS 12 700/750/815-15 TR75A 7.00/7.50/8.25-15 6.00 6.50 232 834 7.5 2615 2092
4 7.50-15 NHS 14 700/750/815-15 TR75A 7.00/7.50/8.25-15 6.00 6.50 232 834 8.5 2835 2268
5 8.50/90-15K 6 TBLS   6.00G/ 6LB/6L 5.50F 237 806 3.5 1170 1400
6 11.00-20 NHS 16*   8.00 8.50 317 1117 7.5 5445 4356

 

UWAGA!!!

ZNAK * OZNACZA, ŻE PRODUKT JEST W PRZYGOTOWANIU. Najwcześniej może być dostępny w drugim kwartale roku 2003.
TBLS – opona bezdętkowa.


WAŻNE INFORMACJE
(1)
  1. Ze względu na duże ciśnienie określone dla tych opon należy sprawdzić dane techniczne przewidziane przez producenta felgi z pierścieniem.
  2. Wymiary felg są ujednolicone przez TRA jedynie w zakresie rozmiaru i kształtu, więc tylko wybrane pary felga-pierścień pasują do siebie, zapewniając możliwość prawidłowego montażu i przylegania opony. Obciążenia, jak i ciśnienie zimnego powietrza stosowane na felgę z pierścieniem nie mogą przekraczać wartości zalecanych (dopuszczanych) przez ich producenta – nawet jeśli opona takie dopuszcza.
  3. ¦RODKI BEZPIECZEŃSTWA – używaj zawsze właściwie dopasowanych pierścieni, zalecanych przez producenta felgi / pierścienia dla maksymalnych ciśnień. Montaż opony na felgę powinien być prowadzony przez osoby przeszkolone, z użyciem niezbędnych środków bezpieczeństwa / urządzeń zabezpieczających, jak klatka inflacyjna czy zdalne zawory.
    Nadmierne / niedostateczne ciśnienie może prowadzić do awarii opony powodującej nieszczęśliwe wypadki – uszkodzenia ciała.
    Przed demontażem opony – zawsze całkowicie spuść z niej powietrze.
(2) Wymiary podane zostały zgodnie z normami ETRTO lub TRA, gdzie było to możliwe. W sprawie dokładnych wymiarów rzeczywistych prosimy o kontaktowanie się z działem technicznym.
(3) Obciążenia podano dla określonego ciśnienia powietrza i wyszczególnionych prędkości przy pracy walca bez limitu odległości.