Opony do ładowarek i koparko-ładowarek
Jednym z najważniejszych, może nawet najważniejszym czynnikiem decydującym o ekonomicznej i bezpiecznej eksploatacji maszyn budowlanych jest optymalny dobór ogumienia. Zakres prac wykonywanych przez te maszyny jest bardzo szeroki i wymaga zastosowania w nich opon o zupełnie różnej charakterystyce, dlatego dobierzmy właściwie odpowiednie ogumienia na dane warunki, a poza swoją podstawową funkcją pomoże nam ono również ograniczyć wydatki związane z przestojami maszyn, defektami opon, przy zachowaniu doskonałej trakcji i utrzymaniu wyjątkowej stabilności bocznej.
Z kolei w rolnictwie, robotach publicznych, pracach ziemnych i wykopaliskowych zastosowanie mają opony wielozadaniowe.
W naszej ofercie znajdziecie Państwo bardzo bogaty wachlarz asortymentu ogumienia przemysłowego, a nasza pomoc we właściwym doborze i dopasowaniu ogumienia do Państwa warunków pracy, zwiększy efektywność pracy przy zachowaniu ciągłości eksploatacji i wyjątkowej redukcji kosztów.
Koparko-ładowarki wykorzystywane są w szerokim aspekcie zastosowania od prac typowych dla rolnictwa oraz specjalistycznych robót budowlanych w inżynierii wodnej i lądowej. Odpowiednia opona zmienia wszystko, są opony, które posiadają wyjątkową odporność na przebicia, inne mogą pochwalić się wyjątkowym uciągiem a inne znowu komfortem prowadzenia.
Koparki kołowe, te maszyny wykonują prace specjalistyczne na budowach jak i przy wyburzaniu oraz recyklingu. Dla nich możemy znaleźć szereg różnych typów ogumienia od opon bezdętkowych, opon typowych dwudziesto calowych montowanych bliźniaczo jak i pojedynczych szerokich kół.
SKID STEER (Bobcat) to małe i zwrotne ładowarki kołowe. Coraz częściej używane na placach budów przy recyklingu, wyburzeniach, sprzątaniu. Wykorzystywane są również do prac w rolnictwie oraz do zadań wykonywanych w parkach i ogrodach.
Równiarki służą do takich prac jak budowa dróg i poźniejsze utrzymanie ich w odpowiedniej kondycji, profilowanie nasypów oraz regulowanie warstw podłoża (roboty ziemne lub budowlane). Aby zachowana została wydajność tych pojazdów muszą one zostać wyposażone w opony perfekcyjnie dostosowane do wykonywanych przez nie robót. Każdy nasz klient z pewnością znajdzie rozwiązanie umożliwiające zmniejszenie kosztów eksploatacji.
Walce te cięzkie maszyny wykorzystywane są głównie do prac przygotowawczych lub wykończeniowych wykonywanych przede wszystkim w ramach robót publicznych. Ubijanie (zagęszczanie) gleby czy też podsypek lub asfaltu polega głównie na wyrównywaniu tych materiałów lub, w przypadku prac wykończeniowych układaniu asfaltowej nawierzchni dróg. Opony walców są wystawione na działanie dużych obciążeń i wysokiej temperatury materiału głównie mieszanek asfaltowych.
Ładowarki kompaktowe pracują na węzłach betoniarskich, placach nudów, oraz wszelkiego rodzaju składach z materiałami sypkimi czy węglem. Dzięki optymalnym wymiarom ładowarki te doskonale sprawdzają się w użytkowaniu. Jeżeli szukasz odpowiedniej opony, zapytaj pomożemy Ci, tak dobrać by maszyna pracowała dla Ciebie efektywnej.
Ładowarki teleskopowe, w tych maszynach opona ma szczególne znaczenie. Coraz częściej telehandlery stosowane są w rolnictwie i budownictwie gdzie niejednokrotnie brak tego urządzenia wręcz uniemożliwia funkcjonowanie biznesu. Wysokość załadunku oraz ryzyko związane z awarią ogumienia skłania do głębokiej analizy przed zakupem opony.
Parametry opon Blackhoe
Lp. | Oznaczenie opony | Bieżnik | Liczba PR | Felga (4) | Zastosowanie (2) |
Dętka | Indeks prędkości |
Maksymalne ciąnienie [kPa] (1),(3) |
Max. wymiary opony (+/- 2%) | Dopuszczalne obciążenie opony [kg] | ||||||||||
Przy maksymalnej prędkości roboczej | ||||||||||||||||||||
Rozmiar | Typ | Typ | Rodzaj | Zalecana | Dopuszczana | Szerokość [mm] | średnica zewn. [mm] | 0 km/h | 5 km/h |
10 km/h | 15 km/h | 25 km/h | 40 km/h | 50 km/h | ||||||
1 | 11L-15SL | IMP | MR | F3 | 8 | 8LB-15 | 10LB-15 | TBLS | A 8 | 250 | 305 | 847 | 1325 | 1150 | ||||||
2 | 11L-15SL | IMP | MR | F3 | 10 | 8LB-15 | 10LB-15 | TBLS | A 8 | 300 | 305 | 847 | 1520 | 1320 | ||||||
3 | 11L-16SL | IMP | MR | F3 | 10 | 8LB-16 | W8L,10LB,W10L-16 | TBLS | A 8 | 300 | 305 | 873 | 1565 | 1360 | ||||||
4 | 11L-16SL | IMP | MR | F3 | 12 | 8LB-16 | W8L,10LB,W10L-16 | TBLS | A 8 | 360 | 305 | 873 | 1790 | 1555 | ||||||
5 | 14.5/75-16.1SL | AGRI | MR | F3 | 10 | 16,1XW 11C | TBLS | A 8 | 280 | 373 | 940 | 4350 | 2420 (5) | 2175 | 1855 | 1450 | ||||
6 | 10.5/80 – 18 | IMP | SL | R4 | 10 | W9-18 | W8-10, 9-18 | napęd (6) | TBLS | A 6 | 370 | 288 | 930 | 2245 | 1755 | 1645 | 1455 | 1225 | ||
wolne (7) | 370 | 3220 | 2515 | 2360 | 2085 | 1755 | ||||||||||||||
7 | 10.5/80 – 18 | IMP | SL | R4 | 12 | W9-18 | W8-10, 9-18 | napęd (6) | TBLS | A 6 | 440 | 288 | 930 | 1475 | 1935 | 1815 | 1605 | 1350 | ||
wolne (7) | 440 | 3500 | 2735 | 2565 | 2270 | 1910 | ||||||||||||||
8 | 12.5/80 – 18 | IMP | SL | R4 | 12 | W9-18 | ‚ 11-18 | napęd (6) | TBLS | A 6 | 370 | 322 | 1014 | 3055 | 2385 | 2240 | 1980 | 1665 | ||
wolne (7) | 370 | 4375 | 3420 | 3205 | 2835 | 2385 | ||||||||||||||
9 | 14.9 – 24 | IND | SL | R4 | 8 | W13-24 | W11-24, W12-24 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 210 | 409 | 1279 | 5290 | 3840 | 3450 | 3080 | 2555 | 2300 | 2095 |
stałe (9) | 210 | 5290 | 3335 | 2875 | 2600 | 2440 | 2300 | 2095 | ||||||||||||
10 | 14.9 – 24 | IND | SL | R4 | 12 | W13-24 | W11-24, W12-24 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 290 | 409 | 1279 | 6670 | 4845 | 4350 | 3885 | 3220 | 2900 | 2640 |
stałe (9) | 290 | 6670 | 4205 | 3625 | 3275 | 3075 | 2900 | 2640 | ||||||||||||
11 | 16.9 – 24 | IND | SL | R4 | 10 | W15L-24 | W14L-24 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 220 | 464 | 1351 | 6900 | 5010 | 4500 | 4020 | 3330 | 3000 | 2730 |
stałe (9) | 220 | 6900 | 4350 | 3750 | 3390 | 3180 | 3000 | 2730 | ||||||||||||
12 | 16.9 – 24 | IND | SL | R4 | 12 | W15L-24 | W14L-24 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 260 | 464 | 1351 | 7475 | 5430 | 4875 | 4355 | 3610 | 3250 | 2960 |
stałe (9) | 260 | 7475 | 47165 | 4065 | 3675 | 3445 | 3250 | 2960 | ||||||||||||
13 | 17.5L – 24 | IND | SL | R4 | 8 | W15L-24 | W14L-24 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 170 | 480 | 1278 | 5590 | 4060 | 3645 | 3255 | 2695 | 2430 | 2210 |
stałe (9) | 170 | 5590 | 4060 | 3645 | 3255 | 2695 | 2430 | 2210 | ||||||||||||
14 | 17.5L – 24 | IND | SL | R4 | 10 | W15L-24 | W14L-24 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 220 | 480 | 1278 | 6440 | 4675 | 4200 | 3750 | 3110 | 2800 | 2550 |
stałe (9) | 220 | 6440 | 4060 | 3500 | 3165 | 2870 | 2800 | 2550 | ||||||||||||
15 | 19.5L – 24 | IND | SL | R4 | 10 | DW16A-24 | W16L-24 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 190 | 535 | 1356 | 7075 | 5135 | 4615 | 4120 | 3415 | 3075 | 2800 |
stałe (9) | 190 | 7075 | 4460 | 3845 | 3475 | 3260 | 3075 | 2800 | ||||||||||||
16 | 19.5L – 24 | IND | SL | R4 | 12 | DW16A-24 | W16L-24 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 230 | 535 | 1356 | 7935 | 5760 | 5175 | 4625 | 3830 | 3450 | 3140 |
stałe (9) | 230 | 7935 | 5005 | 4315 | 3900 | 3655 | 3450 | 3140 | ||||||||||||
17 | 18.4 – 26 | IND | SL | R4 | 12 | W16L-26 | DW16A, W15L-26 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 250 | 505 | 1523 | 9200 | 6680 | 6000 | 5360 | 4440 | 4000 | 3640 |
stałe (9) | 250 | 9200 | 5800 | 5000 | 4520 | 4240 | 4000 | 3640 | ||||||||||||
18 | 16.9 – 28 | IND | SL | R4 | 8 | W15L-28 | W14L-28 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 190 | 464 | 1452 | 6670 | 4845 | 4350 | 3885 | 3220 | 2900 | 2640 |
stałe (9) | 190 | 6670 | 4205 | 3625 | 3275 | 3075 | 2900 | 2640 | ||||||||||||
19 | 16.9 – 28 | IND | SL | R4 | 12 | W15L-28 | W14L-28 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 260 | 464 | 1452 | 8165 | 5930 | 5325 | 4755 | 3940 | 3550 | 3230 |
stałe (9) | 260 | 8165 | 5150 | 4440 | 4010 | 3765 | 3550 | 3230 | ||||||||||||
20 | 18.4 – 28 | IND | SL | R4 | 12 | W16L-28 | W15L-28 | cykliczne (8) | TBLS | A 8 | 250 | 504 | 1500 | 9490 | 6890 | 6190 | 5530 | 4580 | 4125 | 3755 |
stałe (9) | 250 | 9490 | 5980 | 5155 | 4660 | 4375 | 4125 | 3755 |
(1) | Podane maksymalne ciśnienia dla konkretnych rozmiarów i ilości PR są także maksymalnym ciśnieniem przy transporcie kół. |
(2) | Odnośnie obciążenia i ciśnienia powietrza w oponach montowanych na ciągniki rolnicze – sprawdĽ instrukcje producenta ciągnika lub skonsultuj się z działem technicznym. |
(3) | Niższe ciśnienia powietrza są dopuszczane przy mniejszych obciążeniach, jednak dla pewności ciągłej pracy opony przy obniżonym ciśnieniu – prosimy o konsultowanie się z działem technicznym. |
(4) | Wymiary felg są ujednolicone jedynie w zakresie rozmiaru i kształtu. Należy sprawdzać wartości zalecane (dopuszczane) przez producenta felgi – ciśnienie i obciążenie nawet jeśli opona takie dopuszcza w konkretnym zastosowaniu. |
(5) | Tylko dla pracy w trybie cyklicznym – nie na zboczach i w dużym przechyle. |
(6) | Maksymalna nośność opony przy pracy stacjonarnej wynosi 235% podanych obciążeń przy prędkości 40 km/h. |
(7) | Maksymalna nośność opony montowanej na kołach skrętnych (bez napędu) ciągników wynosi 80% podanych obciążeń dla kół swobodnie toczących się (wolnych kół). |
(8) | Cykliczny tryb pracy występuje gdy opony pojazdu pustego są obciążone co najwyżej w 60% w stosunku do obciążenia maksymalnego oraz gdy pojazd porusza się w płaskim terenie (nie wyrównanym, naturalnym). Wtedy przyjmuje się, że dopuszczalne maksymalne obciążenie opony przy dystansie z ładunkiem 150 m (w jedną stronę) wynosi jak dla prędkości 5 km/h, zaś dopuszczalne maksymalne obciążenie opony przy dystansie z ładunkiem 600 m (w jedną stronę) wynosi jak dla prędkości 10 km/h Należy stosować takie opony, których parametry (nośność i prędkość) przynajmniej są równe z parametrami pojazdu ( 1/2 maksymalnego obciążenia osi pojazdu i prędkość maksymalna pojazdu). |
(9) | Stałe obciążenie w normalnej eksploatacji maszyny. |
Parametry opon MPT-DUMPER
Lp. | Oznaczenie opony | Bieżnik | Felga (1) | Dętka | Max. wymiary opony [mm] (2) | Liczba PR (4) | LI Indeks obciążenia(3) | Dopuszczalne obciążenia przy wyszczególnionym ciśnieniu powietrza w oponie [kg] | |||||||||||||
DLA INNYCH POJAZDÓW (5) | DLA WÓZKÓW WIDŁOWYCH | ||||||||||||||||||||
Rozmiar | Typ | Typ | Rodzaj | Zalecana | Dopuszczana | Szerokość | średnica zewn. (+/- 2%) | Ciśnienie(6) [kPa] | Przy maksymalnej prędkości roboczej | Ciśnienie(6) [kPa] | Przy V max. 25 km/h | ||||||||||
Statyczne | 10 km/h | 25 km/h | 40 km/h | 50 km/h | Koło nośne | Koło skrętne | |||||||||||||||
1 | 10.5 – 18 | MPT | 4L | 13 | 9×18 | 9SDC | TBLS/TT | 292 | 927 | 8* | 122 | 300 | 3750 | 2700 | 2025 | 1725 | 1680 | 350 | 2700 | 2250 | |
2 | 10 | 126 | 375 | 4250 | 3060 | 2295 | 1955 | 1905 | 450 | 3060 | 2550 | ||||||||||
3 | 12.5 – 18 | MPT | 4L | 13 | 11×18 | 11SDC/12SDC/12 | TBLS/TT | 351 | 1017 | 10* | 128 | 300 | 4500 | 3240 | 2430 | 2070 | 2015 | 350 | 3240 | 2700 | |
4 | 12 | 131 | 350 | 4875 | 3510 | 2635 | 2245 | 2185 | 425 | 3510 | 2925 | ||||||||||
5 | 10.5 – 20 | MPT | 4L | 13 | 9×20 | 9SDC | TBLS/TT | 292 | 977 | 10 | 128 | 375 | 4500 | 3240 | 2430 | 2070 | 2015 | 425 | 3240 | 2700 | |
6 | 12.5 – 20 | MPT | 4L | 13 | 11×20 | 11SDC/12SDC/12 | TBLS/TT | 351 | 1067 | 12 | 132 | 350 | 5000 | 3600 | 2700 | 2300 | 2240 | 425 | 3600 | 3000 | |
7 | 14.5 – 20 | MPT | 4L | 13 | 11×20 | 11SDC/12SDC/12 | TBLS/TT | 383 | 1124 | 10* | 132 | 250 | 5000 | 3600 | 2700 | 2300 | 2240 | 300 | 3600 | 3000 | |
8 | 12* | 135 | 300 | 5450 | 3925 | 2945 | 2505 | 2440 | 360 | 3925 | 3270 | ||||||||||
9 | 14 | 138 | 350 | 5900 | 4250 | 3185 | 2715 | 2645 | 425 | 4250 | 3540 | ||||||||||
10 | 405/70 – 20 (16/70-20) | MPT | 4L | 13 | 13×20 | 13SDC | TBLS/TT | 451 | 1121 | 12 | 150 | 300 | 5530 | 4690 | 3985 | 3350 | 3015 | 475 | 6330 | 5060 | |
138 | 300 | 5545 | 3305 | 2810 | 2360 | 2125 | |||||||||||||||
11 | 14 | 154 | 350 | 6190 | 5250 | 4465 | 3750 | 3375 | 550 | 7090 | 5665 | ||||||||||
142 | 350 | 6230 | 3710 | 3155 | 2650 | 2385 | |||||||||||||||
12 | 405/70 – 24 (16/70-24) | MPT | 4L | 13 | 13×24 | 13SDC | TBLS/TT | 451 | 1223 | 14 | 157 | 250 | 6805 | 5775 | 4910 | 4125 | 3715 | 550 | 7795 | 6230 | |
145 | 250 | 6815 | 4060 | 3450 | 2900 | 2610 | |||||||||||||||
13 | 10.0/75-15.3 | DUMPER | 4L | R4 | 9×15,3 | TBLS/TT | 277 | 40 | 8 | 119 | 310 | 2245 | 1905 | 1620 | 1360 | 1225 | 425 | 1945 | 1630 | ||
106 | 310 | 1570 | 1330 | 1130 | 950 | 855 | |||||||||||||||
14 | 11.5/85-15.3 | DUMPER | 4L | R4 | 9×15,3 | TBLS/TT | 305 | 891 | 8* | 126 | 270 | 2805 | 2380 | 2025 | 1700 | 1530 | 375 | 2430 | 2040 | ||
114 | 270 | 1945 | 1650 | 1405 | 1180 | 1060 | |||||||||||||||
15 | 10 | 131 | 340 | 3220 | 2730 | 2320 | 1950 | 1755 | 475 | 2790 | 2340 | ||||||||||
119 | 340 | 2245 | 1905 | 1620 | 1360 | 1225 |
(1) | Wymiary felg są ujednolicone jedynie w zakresie rozmiaru i kształtu. Należy sprawdzać wartości zalecane (dopuszczane) przez producenta felgi – ciśnienie i obciążenie nawet jeśli opona takie dopuszcza w konkretnym zastosowaniu. |
(2) | Wymiary podane zostały z uwzględnieniem powiększenia opony w czasie pracy, ale nie powinny być wykorzystywane do celów projektowania prześwitów konstruowanych maszyn. W sprawie dokładnych wymiarów rzeczywistych i innych danych technicznych prosimy o kontaktowanie się z działem technicznym. |
(3) | Opony MPT mogą być oznakowane kodem operacyjnym, składającym się z Indeksu obciążenia (LI) i Indeksu prędkości. |
(4) | * oznacza, że produkt jest w przygotowaniu do produkcji. Przewiduje się dostępność tych produktów w drugim kwartale roku 2003. |
(5) | Wiele charakterystyk warunków pracy jest dopuszczanych dla takiej samej opony by zaakceptować warunki użytkowania – należy sprawdzić oznaczenie SCC (Znak Charakterystyki Warunków Eksploatacji) na oponie lub skontaktować się z działem technicznym. Podane ciśnienia i obciążenia w odniesieniu do prędkości uwzględniają jedynie zastosowania przemysłowe, dla prędkości maksymalnej 50 km/h. Należy stosować takie opony, których parametry (nośność i prędkość) przynajmniej są równe z parametrami pojazdu (1/2 maksymalnego obciążenia osi pojazdu i prędkość maksymalna pojazdu). |
(6) | Niższe ciśnienia powietrza są dopuszczane przy mniejszych obciążeniach, jednak dla pewności ciągłej pracy opony przy obniżonym ciśnieniu – prosimy o konsultowanie się z działem technicznym. |
(7) | Podane obciążenia w odniesieniu do prędkości uwzględniają jedynie tryb pracy LLV (Małych Zmian Obciążeń). Tryb pracy HLV (Dużych Zmian Obciążeń) to taki tryb, w którym obciążenie opony pojazdu załadowanego jest dwu- lub więcej krotnością obciążenia opony pojazdu niezaładowanego. Dla trybu pracy HLV (Dużych Zmian Obciążeń) mają zastosowanie inne ciśnienia i inne obciążenia – w przypadku takiego trybu pracy prosimy o kontakt z działem technicznym. |
w szczególności odnośnie kształtu felgi z pierścieniem, nośności felgi i pierścienia oraz maksymalnego ciśnienia powietrza przewidywanego przez producenta felgi z pierścieniem.
Parametry opon SKS
Lp. | Rozmiar opony | Liczba PR | Rodzaj opony / bieżnik | Szerokość felgi (1) | Dętka | Max. wymiary opony gotowej do pracy (2) | Ciśnienie w oponie (+/-15%) [bar] |
Dopuszczalne obciążenia(3) [kg] | ||||||||
Solideal | Hauler | Zalecana | Dopuszczana | 8 km/h | 16 km/h | Creep(4) | Statyczne 0 km/h | |||||||||
SD SKS Classic | SD SKS XTRA | HA SKS | HA SKZ Lifemaster | Szerokość [mm] | średnica zewn. (+/- 2%) [mm] |
|||||||||||
1 | 5.70-12 | 6 | A | Z | 4.501 | 5.00JA | TBLS | 157 | 585 | 4.20 | 660 | 520 | 760 | 1040 | ||
2 | 23×8.5-12 | 6 | A | A | 7.001 | 7.00JA | TBLS | 231 | 589 | 3.50 | 825 | 650 | 950 | 1300 | ||
3 | 10 | A | A | 5.90 | 1110 | 880 | 1280 | 1750 | ||||||||
4 | 12 | A | A | 7.00 | 1235 | 980 | 1420 | 1950 | ||||||||
5 | 26×12-12 | 8 | A | 10.50 | 8.50 / 8.50JA | TBLS | 307 | 648 | 3.50 | 1370 | 1080 | 1580 | 2160 | |||
6 | 10 | A | 4.50 | 1630 | 1290 | 1870 | 2580 | |||||||||
7 | 27×10-12 | 14 | A | 8.00G | – | TT | 275 | 704 | 7.00 | 3545 | 3215 | 4080 | 4115 | |||
8 | 7.00-15 | 6 | A | 5.50 | 6LB | TBLS | 223 | 808 | 4.10 | 1440 | 1140 | 1660 | 2280 | |||
9 | 27×8.5-15 | 6 | A | A | 7.00JA | 6.5K / 7J | TBLS | 231 | 695 | 3.50 | 1030 | 810 | 1180 | 1630 | ||
10 | 8 | A | 6.5 K | 4.10 | 1110 | 880 | 1280 | 1750 | ||||||||
11 | 27×10.5-15 | 8 | A | 8.50 | 8LB | TBLS | 259 | 695 | 4.10 | 1160 | 920 | 1330 | 1830 | |||
12 | 31×15.5-15 | 8 | A | A | 13.00 | 13 LB | TBLS | 391 | 788 | 3.10 | 1690 | 1340 | 1940 | 2670 | ||
13 | 10 | A | 4.10 | 1985 | 1570 | 2280 | 3140 | |||||||||
14 | 12 | A | 5.25 | 2230 | 1760 | 2560 | 3520 | |||||||||
15 | 10-16.5 (30) | 8 | A | 8.25 | TBLS | 285 | 760 | 4.20 | 1875 | 1480 | 2160 | 2960 | ||||
16 | 10 | B | 5.25 | 2140 | 1690 | 2460 | 3380 | |||||||||
17 | 10-16.5 | 6 | A | A | 8.25 | TBLS | 285 | 788 | 3.15 | 1590 | 1260 | 1830 | 2510 | |||
18 | 8 | A | A | A | A | 4.20 | 1875 | 1480 | 2160 | 2960 | ||||||
19 | 10 | A | A | A | A | 5.25 | 2140 | 1690 | 2460 | 3380 | ||||||
20 | 31×13-16.5 | 10 | A | 9.75 | TBLS | 353 | 800 | 4.90 | 2435 | 1920 | 2800 | 3850 | ||||
21 | 12-16.5 | 8 | A | A | A | 9.75 | TBLS | 332 | 848 | 3.50 | 2180 | 1720 | 2510 | 3440 | ||
22 | 10 | A | A | A | A | 4.50 | 2545 | 2010 | 2930 | 4020 | ||||||
23 | 12 | A | A | 5.60 | 2880 | 2280 | 3310 | 4550 | ||||||||
24 | 33×15.5-16.5 | 12 | A | 12.00 | TBLS | 424 | 838 | 4.10 | 2900 | 2290 | 3340 | 4580 | ||||
25 | 14 | A | B | 4.90 | 3150 | 2490 | 3620 | 4980 | ||||||||
26 | 14-17.5 | 10 | A | A | A | B | 10.5 | TBLS | 388 | 954 | 3.85 | 3105 | 2450 | 3570 | 4910 | |
27 | 12 | A | A | 4.80 | 3550 | 2800 | 4080 | 5610 | ||||||||
28 | 14 | A | B | 5.60 | 3875 | 3060 | 4460 | 6120 | ||||||||
29 | 380/65-19.5 (14.5-19.5) |
12 | B | 11.75 | 12.25 | TBLS | 431 | 991 | 4.20 | 4170 | 3290 | 4800 | 6590 | |||
30 | 14 | Z | 5.60 | 5070 | 4010 | 5830 | 8010 | |||||||||
31 | 16 | Z | 7.00 | 6000 | 4740 | 6900 | 9480 | |||||||||
32 | 15-19.5 | 8 | B | 11.75 | 12.25 | TBLS | 431 | 1056 | 2.80 | 3255 | 2570 | 3740 | 5140 | |||
33 | 10 | A | 3.50 | 3745 | 2960 | 4310 | 5920 | |||||||||
34 | 12 | A | 4.20 | 4170 | 3290 | 4800 | 6590 | |||||||||
35 | 14 | A | 5.60 | 5070 | 4010 | 5830 | 8010 | |||||||||
36 | 16 | A | 7.00 | 6000 | 4740 | 6900 | 9480 | |||||||||
37 | 385/65-22.5 (15-22.5) |
16 | A | 11.75 | 12.25 | TBLS | 408 | 1102 | 7.00 | 7040 | 5560 | 8100 | 11120 | |||
38 | 20 | A | 9.00 | 8325 | 6580 | 9570 | 13150 |
A | Produkt standardowy – dostępny z normalnej produkcji |
B | Produkt w przygotowaniu – najwcześniej osiągalny na koniec roku 2002 |
C | Produkt tylko na zamówienie |
Wszystkie rozmiary dostępne są również w wersji niebrudzącej (białej) oraz w wersji ELCON (przewodzącej prąd) – wyłącznie na indywidualne zamówienie klienta.
TBLS – oznacza oponę bezdętkową.
TT – oznacza oponę dętkową
(1) | Prosimy o sprawdzanie instrukcji producenta felgi i pierścienia w celu potwierdzenia zgodności dopasowania felgi z pierścieniem do opony, w szczególności odnośnie kształtu felgi i pieścieni, nośności felgi i pierścienia oraz maksymalnego ciśnienia powietrza przewidywanego przez producenta felgi z pierścieniem. |
(2) | Wymiary podane zostały zgodnie z normami ETRTO lub TRA, gdzie było to możliwe. W sprawie dokładnych wymiarów rzeczywistych prosimy o kontaktowanie się ze służbami technicznymi. |
(3) | Do użytku w aplikacjach terenowych i na mini-ładowarkach. |
(4) | Creep (pełzanie) to określenie takiej prędkości, przy której maszyna pokonuje odległość nie większą niż 60 m w czasie 30 minut. |
Parametry opon Crane
Lp. | Rozmiar opony | Liczba PR | Dętka | Zawór | Ochraniacz | Szerokość felgi (1) | Max. wymiary opony w eksploatacji (+/- 2%) (2) | Dopuszczalne obciążenia (3) [kg] | |||||||
Zalecana | Dopuszczana | Szerokość [mm] | średnica zewn. [mm] | Statyczne 0 km/h | Creep(4) | 8 km/h | 10 km/h | 25 km/h | 45 km/h(5) | ||||||
1 | 8.25-20 | 12 | 8.25/9.00-20 | V 03-02-14 | 8.25…12.00-20 | 6.50 | 7.00 | 248 | 985 | 5555 | 4660 | 3315 | 2865 | 2365 | 2115 |
7,5 bar | 7,0 bar | 6,5 bar | |||||||||||||
2 | 8.25-20 | 14 | 8.25/9.00-20 | V 03-02-14 | 8.25…12.00-20 | 6.50 | 7.00 | 248 | 985 | 6105 | 5120 | 3645 | 3150 | 2600 | 2325 |
9,0 bar | 8,0 bar | 7,5 bar | |||||||||||||
3 | 9.00-20 | 14 | 8.25/9.00-20 | V 03-02-14 | 8.25…12.00-20 | 7.00 | 6.50 / 7.50 | 279 | 1043 | 6990 | 5860 | 4170 | 3605 | 2975 | 2660 |
8,5 bar | 7,5 bar | 7,0 bar | |||||||||||||
4 | 10.00-2 | 16 | 10.00/11.00-20 | V 03-02-14 | 8.25…12.00-20 | 7.50 | 7.0 / 8.0 | 297 | 1079 | 8215 | 6890 | 4900 | 4240 | 3500 | 3125 |
8,5 bar | 8,0 bar | 7,5 bar | |||||||||||||
5 | 11.00-20 | 16 | 10.00/11.00-20 | V 03-02-14 | 8.25…12.00-20 | 8.00 | 8.50 | 314 | 1109 | 8700 | 7300 | 5200 | 4500 | 3700 | 3300 |
8,5 bar | 7,75 bar | 7,0 bar |
(1) |
|
(2) | Wymiary podane zostały zgodnie z normami ETRTO lub TRA, gdzie było to możliwe. W sprawie dokładnych wymiarów rzeczywistych prosimy o kontaktowanie się z działem technicznym. |
(3) |
|
(4) | Creep (pełzanie) to określenie takiej prędkości, że maszyna pokonuje odległość nie większą niż 200 m w czasie 30 minut. |
(5) | Maksymalny czas jazdy 3 godziny, następnie konieczny postój przez przynajmniej 30 minut – w celu ochłodzenia opony. |
Parametry opon Grader
Lp. | Rozmiar opony | Liczba PR | Bieżnik | Dętka | Szerokość felgi (1) | Max. wymiary opony gotwej do pracy (2) | Max.obciążenie przy ciśnieniu powietrza (zimnego) w oponie (100kPa = 1 bar) | ||||||||||||
Dla pracy w trybie G2: maks. prędkość 40 km/h – symbol prędk.A8 – bez ograniczenia dystansu | Dla pracy w trybie L2: maks. prędkość 10km/h – symbol prędk. A2 – dystans do 75 m w jedną stronę | ||||||||||||||||||
Typ | Rodzaj | Zalecana | Dopuszczana | Szerokość [mm] | średnica zewn. [+/- 2%] | kPa | 2,50 | 3,00 | 3,25 | 3,50 | 4,25 | 4,50 | 5,25 | 5,50 | 6,00 | ||||
1 | 13.00 – 24 TG | 12 | SL | G2 / L2 | TBLS | 8.00 TG | 10.00VA/9.00DC | 366 | 1298 | LI | 140 | 143 | 166 | 168 | |||||
kg | 2500 | 2725 | 5300 | 5600 | |||||||||||||||
2 | 13.00 – 24 TG | 14 | SL | G2 / L2 | TBLS | 8.00 TG | 10.00VA | 366 | 1298 | LI | 140 | 143 | 144 | 166 | 168 | 170 | |||
kg | 2500 | 2725 | 2800 | 5300 | 5600 | 6000 | |||||||||||||
3 | 13.00 – 24 TG | 16 | SL | G2 / L2 | TBLS | 8.00 TG | 10.00VA | 366 | 1298 | LI | 140 | 143 | 144 | 145 | 166 | 168 | 170 | 171 | 173 |
kg | 2500 | 2725 | 2800 | 2900 | 5300 | 5600 | 6000 | 6150 | 6500 | ||||||||||
4 | 14.00 – 24 TG | 12 | SL | G2 / L2 | TBLS | 8.00 TG | 10.00VA/9.00DC | 398 | 1370 | LI | 147 | 172 | |||||||
kg | 3075 | 6300 | |||||||||||||||||
5 | 14.00 – 24 TG | 14 | SL | G2 / L2 | TBLS | 8.00 TG | 10.00VA | 398 | 1370 | LI | |||||||||
kg | |||||||||||||||||||
6 | 14.00 – 24 TG | 16 | SL | G2 / L2 | TBLS | 8.00 TG | 10.00VA | 398 | 1370 | LI | 147 | 151 | 152 | 153 | 172 | 173 | 176 | 177 | |
kg | 3075 | 3450 | 3550 | 3650 | 6300 | 6500 | 7100 | 7300 |
(1) |
|
(2) | Wymiary podane zostały zgodnie z normami ETRTO lub TRA, gdzie było to możliwe. W sprawie dokładnych wymiarów rzeczywistych prosimy o kontaktowanie się z działem technicznym. |
(3) | Przy pracach naprawczych na drogach utwardzonych stosowane jest – gdy trzeba – podwyższenie ciśnienia o 50% bez zwiększania obciążeń. |
(4) | Przy pracach na zboczach gór i w rowach oraz przy ekstremalnym wykorzystywaniu sprzętu zaleca się podwyższenie ciśnienia w oponach o 0,7 – 1,0 bar w stosunku do wartości w tabelach. |
(5) | Zajęcze skoki (bujanie) to naturalne zjawisko przy jeĽdzie równiarkami, występujące przy pewnych, tzw. prędkościach rezonansu. Najlepsze wyniki jazdy osiąga się poprzez ustawienie ciśnienia (zimnego powietrza) w każdej oponie zgodnie z rzeczywistym obciążeniem danego koła. Zazwyczaj nominalny rozkład obciążeń na osie wynosi 1/3 masy na przód i 2/3 masy na tył, jednak stosowane narzędzia podwieszone do maszyny mogą znacząco taki rozkład zmienić. |
Parametry opon Compactor
Lp. | Rozmiar opony | Liczba PR | Dętka | Zawór | Ochraniacz | Szerokość felgi (1) | Max. wymiary opony w eksploatacji (+/- 2%) (2) | Ciśnienie w oponie (+/-15%) [bar] | Dopuszczalne obciążenia (3)[kg] | |||
Zalecana | Dopuszczana | Szerokość [mm] | średnica zewn. [mm] | 10 km/h | 15 km/h | |||||||
1 | 7.50-15 NHS | 6 | 700/750/815-15 | TR75A | 7.00/7.50/8.25-15 | 6.00 | 6.50 | 232 | 834 | 3.5 | 1730 | 1385 |
2 | 7.50-15 NHS | 10* | 700/750/815-15 | TR75A | 7.00/7.50/8.25-15 | 6.00 | 6.50 | 232 | 834 | 6 | 2280 | 1824 |
3 | 7.50-15 NHS | 12 | 700/750/815-15 | TR75A | 7.00/7.50/8.25-15 | 6.00 | 6.50 | 232 | 834 | 7.5 | 2615 | 2092 |
4 | 7.50-15 NHS | 14 | 700/750/815-15 | TR75A | 7.00/7.50/8.25-15 | 6.00 | 6.50 | 232 | 834 | 8.5 | 2835 | 2268 |
5 | 8.50/90-15K | 6 | TBLS | 6.00G/ 6LB/6L | 5.50F | 237 | 806 | 3.5 | 1170 | 1400 | ||
6 | 11.00-20 NHS | 16* | 8.00 | 8.50 | 317 | 1117 | 7.5 | 5445 | 4356 |
ZNAK * OZNACZA, ŻE PRODUKT JEST W PRZYGOTOWANIU. Najwcześniej może być dostępny w drugim kwartale roku 2003.
TBLS – opona bezdętkowa.
(1) |
|
(2) | Wymiary podane zostały zgodnie z normami ETRTO lub TRA, gdzie było to możliwe. W sprawie dokładnych wymiarów rzeczywistych prosimy o kontaktowanie się z działem technicznym. |
(3) | Obciążenia podano dla określonego ciśnienia powietrza i wyszczególnionych prędkości przy pracy walca bez limitu odległości. |