Baterie do wózków widłowych – regeneracja - JANTECH
baterie-do-wozkow-widlowych-regeneracja

Baterie do wózków widłowych – regeneracja

Bez akumulatora żaden pojazd nie pojedzie. Awaria baterii wiąże się zwykle z zaskoczeniem. Zawsze oznacza wydatek. Na szczęście są sposoby, by przywrócenie wózka widłowego do użytku, nie wiązało się z wydaniem dużych kwot. Dobrym wyjściem jest regeneracja akumulatora. Przekonaj się sam, że regenerowane baterie do wózków widłowych to rozsądny wybór.

Jakie zalety płyną z kupna regenerowanego akumulatora?

Używane, regenerowane baterie do wózków widłowych są przede wszystkim tańsze. Decydując się na nie, oszczędzamy nawet 70% kwoty, jaką musielibyśmy wydać na nowy akumulator. Wybierając używane akumulatory trakcyjne mamy gwarancję otrzymania pełnowartościowego, całkowicie sprawnego produktu. Metoda „przywracania do życia” akumulatora jest technologią w pełni bezpieczną dla środowiska. Rezygnacja z zakupu nowej baterii zdecydowanie jest działaniem proekologicznym.

Na czym to polega?

Utrata sprawności akumulatorów wynika najczęściej z ich zasiarczenia. Mimo tego po regeneracji nawet głęboko rozładowane akumulatory trakcyjne działają jak nowe. Aby było to możliwe, każdy z nich musi zostać profesjonalne odsiarczony. Skutecznie odnowiona bateria może odzyskać nawet 100%  sprawności. Zaczynamy od analizy stanu baterii oraz przeprowadzeniu procedury odsiarczania. Dokonujemy tego poprzez skalibrowany proces ładowania i rozładowywania. Całość zajmuje mniej więcej 10 dni. Wszystkie śruby i łączniki są czyszczone, a wężyki systemu napełniania wodą wymieniane. Gęstość elektrolitu w każdym z ogniw zostaje ustabilizowana. Ogniwa myjemy, a ubytki elektrolitu i wody destylowanej uzupełniamy. Całość wieńczy odnowienie skrzyni i usunięcie korozji.

Pamiętaj o zaświadczeniu

Wszystkie akumulatory trakcyjne wymagają dokumentacji  rezystancji  izolacji  obudowy. Mowa o dokumencie, zaświadczającym, że w baterii nie występują przebicia, a co za tym idzie, może być bezpiecznie  wykorzystywana. Nie jest prawdą, że zaświadczenie jest potrzebne tylko w przypadku baterii o wysokim woltażu. Potrzebuje go zatem każdy akumulator trakcyjny 48V , 36V, 24V oraz 12V. Badanie umożliwiające wydanie zaświadczenia przeprowadza się raz na dwa lata, lub raz w roku, jeżeli urządzenie pracuje w warunkach z wyziewami żrącymi, wybuchowymi lub na otwartym powietrzu. Być może konieczność odnowienia wspomnianego dokumentu, będzie impulsem do kupna nowego-starego akumulatora.
Kupując fabrycznie nowy akumulator trakcyjny 48V, zmuszeni jesteśmy wydać kilka tysięcy złotych. W grę wchodzą zatem pieniądze zdecydowanie niesymboliczne. Regeneracja to dobry sposób na obniżenie tej kwoty.